Informacja dotycząca możliwości zgłaszania naruszeń
dla osób będących w procesie rekrutacji

W AMW SINEVIA Sp. z o.o. (dalej jako „AMW SINEVIA”) dbamy o transparentność i przestrzeganie najwyższych standardów etycznych oraz prawnych. W związku z tym, chcielibyśmy poinformować Państwa o możliwości zgłaszania naruszeń zarówno w trakcie procesu rekrutacji, jak i później, jeśli dołączą Państwo do naszego zespołu.

Zgłaszanie nieprawidłowości (whistleblowing) to proces polegający na przekazaniu informacji o okolicznościach wskazujących na wystąpienie naruszeń czyli działań lub zaniechań niezgodnych z prawem, regulacjami wewnętrznymi AMW SINEVIA lub zasadami etyki, lub podejmowanych w celu ich obejścia, mających kontekst związany z pracą i dotyczących:

    1. aspektów finansowych, majątkowych i przetargowych rozumianych jako: zamówienia publiczne; usługi, produkty i rynki finansowe; interesy finansowe Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej, jednostek samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej; przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu; rynek wewnętrzny Unii Europejskiej, w tym publiczno-prawne zasady konkurencji i pomocy państwa
      oraz opodatkowania osób prawnych;
    2. przyjętych w AMW SINEVIA standardów etycznych;
    3. ochrony zdrowia rozumianego jako zdrowie publiczne;
    4. ochrony środowiska;
    5. ochrony konsumentów;
    6. ochrony prywatności i danych osobowych;
    7. bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
    8. bezpieczeństwa transportu;
    9. bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;
    10. ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;
    11. bezpieczeństwa żywności, a także dobrostanu zwierząt (w tym także ich zdrowia oraz pokarmów);
    12. korupcji;
    13. konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela – występujących w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej i niezwiązane z powyżej wskazanymi dziedzinami.

Sygnalista (zgłaszający) podlega ochronie od chwili dokonania zgłoszenia lub ujawnienia publicznego, pod warunkiem, że miał uzasadnione podstawy sądzić, że informacja będąca przedmiotem zgłoszenia lub ujawnienia publicznego jest prawdziwa w momencie dokonywania zgłoszenia lub ujawnienia publicznego i że stanowi informację o naruszeniu prawa.

Kandydaci mogą zgłaszać naruszenia na kilka sposobów:

    1. zgłoszenie ustne za pomocą nagrywanej linii telefonicznej, nr telefonu: 22 101 21 00 wew. 149;
    2. mailowo – na adres: sygnalista@amwsinevia.pl;
    3. w formie listu tradycyjnego – kierowanego na adres AMW SINEVIA Sp. z o.o. ul. I. Paderewskiego 6, 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki z dopiskiem „zgłoszenie nieprawidłowości/do rąk własnych” Biuro Kontroli Wewnętrznej i Audytu.
    4. za pomocą bezpośredniego spotkania zorganizowanego w terminie 7 dni od dnia otrzymania wniosku zgłaszającego na adres mailowy sygnalista@amwsinevia.pl lub telefonicznie pod nr 22 101 21 00 wew. 149

 

Dziękujemy za Państwa zaangażowanie i współpracę w tworzeniu bezpiecznego i etycznego środowiska pracy!